2015. február 20., péntek

Betekintő: ASUS Xonar U3 USB hangkártya

Rövid cikk arról, hogy mit is rejt magában egy USB-s hangkártya.

Régebben hozzájutottam egy hibás házimozi erősítőhöz, amit sikerült megjavítanom, és itt jött az első probléma. Laptopomon csak analóg és abból is csak sztereó hang kimenet van, így vettem egy külső hangkártyát, amin van optikai kimenet, és valamivel jobb hangminőséget produkál, mint az alaplapi csapás...
A választásom egy Asus Xonar U3-ra esett. Pici, van rajta optikai kimenet, mikrofon/vonalszintű bemenet, és egy vonalszintű kimenet.
Azért választottam ezt, mert támogatja a DDL-t ( Dolby Digital Live ), azaz a benne lévő hangprocesszor valós időben kódolja a hangot az optikai kimenet számára. Ez annyit jelent, hogy akkor is képes egy szoftver több csatornás hangot kiküldeni optikán, ha nem támogatja ezt a módot.

Nézzünk bele:
Asus saját USB audio processzora.


Igazából én azzal a tervvel szedtem szét, hogy hátha bele tudok építeni valami jobbféle műveleti erősítőt, de szerintem ez bukott ötlet.


A 1206-os SMD-vel sem vagyok túlzottan kibékülve.. jobban megnézve szerintem nem akarok én ebbe még egy műveletit belezsúfolni ..


HT24LC02 EEPROM. Több USB hangkártyában is megtalálható ugyan ez a hangprocesszor, gondolom ebben az EEPROM-ban tárolt szoftveralapján dönti el, hogy mi is ő..


DRV601. Ez a kis IC a hangkártya kimeneti fokozata. Adatlapját elnézegetve lehet, hogy mégis kéne az a műveleti, ha ebből lesz is valami, az már egy másik cikkben. Nehezítő körülmény, hogy az ASUS UA100 hangprocesszorhoz egy adatlapot sem találni, hogy az átalakításhoz tudni lehessen, hogy hogy lehet illeszteni ( terhelő impedancia, DC szint leválasztás szükséges e stb ).

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése