Pioneer DEH-P88RS
A következőkben egy régebbi, Pioneer csúcs fejegység kap egy kis törődést. Érdemes vele foglalkozni, mert hangban és funkcionalitásban még ma is bőven megállja a helyét.
Kis bemutatás jelleggel írok pár sort róla, de igazából szerintem, aki ismeri a típust, annak sok újat nem fogok elmondani. Nincs benne a jelenlegi mainstream-nek számító USB vagy Bluetooth, de viszont a hangja nagyon nagyon jó. Köszönhető ez a 24 bites Burr-Brown DAC-nak (ő az audio CD lejátszásnál érvényesül), a magas minőségű DSP-nek és a minőségi alkatrészeknek valamint kapcsolástechnikának. Itt már törekedtek a minél kevesebb zajt csináló műveleti erősítők felhasználására és további alacsony tűrésű alkatrészekkel finomították a dolgot. A jelutakat is igyekeztek egyformára készíteni, de ez inkább a 88RS II-ben sikerült, ahol rendesen kiteljesedett a technika.
Többek között tartalmaz alul, felül valamint sáv-áteresztő szűrőket is, melyeknek meredekségük és keresztezési frekvenciájuk elég nagy tartományban állítható. Ez mellé ott van még a hangszórónkénti időkorrekció, valamit egy 16 sávos EQ. Egy 3 utas aktív rendszert mondhatni kompromisszumok nélkül meg lehet vele "fejelni". 3pár, 5Voltos vonalkimenete bőven elég bármilyen erősítő meghajtására.
Mindezek mellett fehér OEL kijelző, motoros előlap, IP-Bus bővíthetőség, AUX bemenet, automata, mérőmikrofonos EQ és időkorrekció beállítás is van a repertoárban.
Jelen alanyunk nem küzd komolyabb, inkább csak esztétikai és kellemetlen problémákkal, de szerencsére a hang és a hozzá tartozó funkciók hibátlanok.
A fő probléma:
Az mozgató mechanikában valami ész nélkül kerepel, amikor visszacsukódik az előlap, és csukott állapotban kicsit lötyögős is, olyan kellemetlen a kezelés, érzésre olyan, mint ami mindjárt leesik a helyéről. Pedig nem, szimplán csak nem zár vissza rendesen.
Ott az előlapmozgató mechanika... A CD loader kiszerelése után hozzáférhetővé váltak a csatlakozók is. Bontsuk tovább.
Pár csavar, és kompletten kinn is van az egész szerkezet. Szalagkábelre vigyázni kell, mert nem olcsó és amúgy is betegségük a megtörés. Viszont tovább akartam bontani, de pár csavar kitekerése után ugyan úgy maradt minden. Az előlap tartó mögött is van egy csavar...
Labortápot kis feszre állítottam majd megműködtettem vele a motort a megfelelő irányba és már nyílott is.
Végálláskapcsolóra tippeltem, hogy nem állítja meg a motort, amikor visszaér alaphelyzetbe. De nem. A kapcsoló jó. Aztán tovább nézegetve, meg is lett a hiba.
Kicsit foghíjas a fekete nagy kerék... Így, még a végállás előtt átugranak egymáson és nem is tart semmit. Service Manual elő, gyors cikkszám keresés, megvan... És szerencsére lehet is itthon kapni, igaz nem olcsó, de ez a gép megérdemel ennyit.
Megrendeltem a kereket, majd mielőtt várakozó állásba raktam a polcra, kitakarítottam, rendbe raktam a gyári ISO kötegét és az itt-ott benyomódott készülékházat. Sajnos nem olyan törődést kapott, mint amilyen megillette volna, de kívülről ez csak a kopott hangerő gomb és joystick formájában látható rajta. De ez egy másik történet lesz.
Volt - lett. Nem szeretem a kusza vezetékeket.
Az RCA kivezetés is kapott egy kis bandázst.
Megérkezett az új kerék. Beszerelési folyamatot nem ragoznám, viszonylag hamar összeállt, és ezután már rendben működött.
Mint az új. Nem kerreg, nem lötyög, amikor helyén van. Abszolút más lett az egész használati érzete a gépnek. Összerakom teljesen és mehet is a helyére.
Persze, csak miután kipucoltam az előlapot is. Egy kevés por volt csak benne, nem volt vészes, de ha már takarítok, akkor nem hagyunk ki semmit. Sajnos a két gomb elég kopott, és hozzávetőlegesen 10000 Ft a kettő darab, természetesen csak külföldről. (Aki esetleg tud korrektebb beszerzési forrást, szívesen fogadom). Ha nem lesz gomb, majd valamit kitalálok rá, de addig együtt tudok élni ezzel a hibával. :)
Helyére rakva. Vakunál nagyon karcosnak tűnik... Mert igazából az is. De normál használatnál nem látszik számottevően. Ez legyen a legnagyobb problémája. A gombok jobban zavarnak.
És már az autóban. Ezután következett egy óra állítgatás, és hallgatózás. Nincs egyelőre mögötte komoly rendszer, de az eddig használt Alpine 9871RR után mindenképp nagy előrelépés. Kicsit nyers a hangja, de majd ha utána lesz kötve a tervezett rendszer, 3 út aktívban, akkor jóval szélesebb skálán lehet állítani a hangzást, ami remélem meghozza a kívánt eredményt.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése