2015. június 12., péntek

Javítás: Impact HQ 120.4x

Impact HQ 120.4x


Újabb delikvensünk egy elég bitang 4 csatornás erősítő, abból az időből, amikor még nem a marketing wattok voltak a főszereplők. Tudja a 4*120W-ot? Tudja... Ha kell, többet is. Szerencsétlent már javították, de ismét tönkrement. A felbontás után elém táruló látvány majdnem elvette tőle a kedvem, de azért nekiugrottam és el is készült.


Korom, egy kiló fehér takony, hiányzó fetek, patkolt ellenállások, áthidalt biztosítéktartó, nem lábhelyes meghajtó tranzisztorok... Összes FET cserélt, de olyan típusúra, hogy a Google is csak kamillázott rajt, amikor rá próbáltam keresni. Gyárilag IRFZ44N-el van szerelve, szerencsére már pár darabbal volt dolgom, így nem kellett gondolkodni, mit kell majd beleraknom.


Gyönyörű állapotok. De álljunk neki, mert lesz mit csinálni.


FET levágva, alattuk valami szigetelő is van, de a vastag fehér trutymótól nem nagyon látszik. A gate ellenállások szakszerűen pótolva.


Paszta... Paszta mindenhol. Fél órán át takarítottam, mire valahogy kinézett végre.


Aztán kiforrasztottam az összes nem oda illő alkatrészt. FET-eket meg sem mértem, mennek a kukába. Összeírtam a szükséges alkatrészeket, beleraktam a heti rendelésbe, majd csináltam amit addig, amíg az alkatrész megérkezik, tudtam. Volt mit...


Itt is szép a helyzet. Korom és paszta. Szerintem még a hátam közepe is pasztás volt miután kipucoltam.


Megtisztítva. Amennyire tudtam, nyákot rendbe raktam. Pár forrpad sajnos már hiányzott. De ez maximum esztétikai hiba lesz csak. Kimértem a végfok félvezetőit is, úgy tűnik, az rendben van. Ha kész a tápegység, természetesen ellenőrzöm mind a négy végfokot és az elő-fokot is.


Megjöttek az alkatrészek. Először az ellenállásokat cseréltem újra és egyformára. Majd a tápmeghajtás tranzisztorait tettem a helyére, immáron 2SA1266 nagyfrekvenciás és nem utolsó sorban eredeti tranzisztorokra. Sajnos az égésnyomot nem sikerült maradéktalanul eltüntetni, mert nem csak korom lerakódás volt hanem megbarnult a lakk. 


Ellenállások, tranzisztorok és új TL494 a helyén. Kapargattam még egy kicsit, de feladtam. Szép ez már sosem lesz. :/


Kupac IRFZ44N. Mind ellenőrizve, alkatrész teszterrel. (a képeket csak utólag vettem észre, hogy homályosak lettek. el volt állítva a fókusz :@)







FET-ek a helyükön. Minden átforrasztva, minden a helyén. Gyors indítás, táp indul, fetek lábain ott a négyszög, amplitúdók rendben, szekunder feszültség rendben. 

Primer és szekunder puffereket kivettem és mindet megmértem. Jó minőségű kondik, korukhoz képest még mindig megvan a kapacitásuk és nem is púposak.

Ha minden igaz, már csak össze kell rakni és megterhelni, hogy minden rendben van-e.



Kipucolt ház, kis szigetelés, új szilikon lapok, minimális hővezető pasztával felragasztva. A végfokok alá nem kell szigetelő, mert teljesen műanyag a tokozásuk.


Megfelelő mennyiségű paszta mindenhova. Ennél több egyszerűen nem kell. Ha megfelelően le vannak fogatva az alkatrészek, szépen elterül alattuk és teszi a dolgát.

Sajnos elkövettem egy hibát. A kész állapotról valamiért nem készült kép, de még a Google sem dob egyetlen-egy belső képet sem róla. Lényeg a lényeg, elkészült. Sajnos gyári állapottól esztétikailag messze van, de műszakilag tökéletes. Lepróbáltam, hangja teljesen rendben van és ereje is van elég.

Itt még be kellett iktatni egy bemeneti RCA csatlakozó javítást, mert az is csak oda volt kókányolva, és felszakadtak a vezetősávok, ahogy feszegették a csatlakozókat.

Ismét egy javítást kellett javítani. Ha az előző szaki egy kicsit több energiát fektetett volna bele, esetleg pár forinttal többet, ezt most nem kellett volna újra javítani.

De szerencsére ezeket még érdemes megcsinálni, mert hiába nem mai darab, ez még azért helytáll egy középkategóriás rendszerben, legyen szó sub vagy szett hajtásáról. 





endru

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése