2015. május 7., csütörtök

Javítás: Magnat Classic 4000


Újabb alanyunk hibásan került hozzám, poros, koszos és nem működik. Alkatrésznek vettem pár forintér, de úgy döntöttem megérdemel még egy esélyt, ezért a hibái ki lettek javítva, külseje is kapott egy kis törődést, és mehetett a polcra a barátaihoz. Nem legalja cucc, egy Magnat Editiont vagy egy MacAudio MP/MPX-nél klasszisokkal jobb.


Lássuk a medvét... (nem, nem lakik medve a barlangban :D)


Törött RCA és minden tiszta retek...


A hővédelem thermisztorának vezetékei el lettek vágva. Miért? Minek?
Valószínű, hogy aki elvágta sem tudja...


Igen, jól látszik. A power led világít. Ez nem is lenne túl nagy probléma, ha lenne rákötve a remote bemenetre is feszültség. Mivel nincs, így nem túl bizalomgerjesztő a dolog. A remote bemenetre feszültséget kapcsolva, A zöld maradt és csatlakozott mellé a piros is. (a biztosíték görbe... nem a kép csal...) Tehát a védelem dolgozik, valami komolyabb probléma van.



Egész rendezett belső. Kicsit dülöngélnek az alkatrészek, de láttunk már ilyet komolyabb kategóriájú elektronikáknál is. Semmi extra, szokásos alkatrészek.


Gyorsan végigmérve a teljesítmény félvezetőket, ők ketten sípoltak egyedül... Valami történhetett is velük, mert kicsit hiányos a tokjuk is. Eltávolításuk után megmértem a meghajtó fokozatok alkatrészeit is, más hibát nem találtam. Két új végfok beforrasztása után következett a próba...

Zöld led továbbra is világít remote nélkül. Ezzel a problémával később akartam foglalkozni. Viszont a protekt most nem avatkozik be, indul a táp, feszültségek rendben, úgy tűnik ennyi volt a végfok problémája. Volt még pár repedt forrasztás, de egy lendülettel rendbe raktam azokat is.

Miért világított a zöld led? Vakargattam kicsit a fejem, hogy mégis, hogyan világíthat, mikor a szekunder feszültségre van kötve, ergo, ha nem megy a tápegység, nem világíthat. Méregettem, és a pozitív szekunder ágon a táp rákapcsolása után megjelent pár volt feszültség. Egyetlen közös pont a kimeneti egyenáram védelem. Itt bele is futottam egy szivárgó tranzisztorba, Ennek cseréje után teljesen helyreállt a rend. 


Összefoltoztam a hőérzékelő vezetékeit, kicseréltem az RCA aljzatot, kicsit egyengettem az alkatrészeken, kis paszta majd összerakás. Ezután a teszt, ami hiba nélkül lezajlott...


Kitermelt hibás alkatrészek. 


Takarítva, összerakva, új RCA... Összességében nem is rossz az állapota, kár lett volna elbontani.


Majd dolgom végeztével feltettem a polcra, hátha valakinek megtetszik... 

1 megjegyzés: