2014. december 29., hétfő

Javítás: Sony STR-DE475

Szerencsére nem kellett vele sokat bajlódnom. Idekerült hibásan, hogy bekapcsolás után kattan egyet, de nem szól. Már kezdtem gondolkozni, hogy mi lehet a baja, de nálam gond nélkül indult. Már vagy 10 perce hallgattam, semmi hiba, épp készültem írni ismerősömnek, hogy megint egy erősítő, aminél csak USER hiba van, de az erősítőt sikerült meglöknöm, és csend.



Szerencsére nem egy bonyolult erősítő. Szétszedni is kimondottan egyszerű volt, pedig eleinte húztam a számat, hogy ezt is teljesen le kell bontanom, hogy a végfok panelt ki tudjam szedni, de csak 5 csavar amik a panelt tartották, és 3 amik a hátlapot.




Újabb szerencse, nem valahol egy kis eldugott tranzisztor adta fel a harcot, hanem csak pár törött forrasztás lesz a hibás.


Panel kivétele után látszott, hogy nem csak egy pár törött forrasztásról van szó. Amelyik alkatrész melegedett, vagy kicsit nagyobb súlyú, mindnél lehetett találni repedt forrasztást. Amit találtam át forrasztottam, az erősítő hiba nélkül működött :)

Pár kép az erősítőről:


Ezt csak most a cikk írása közben vettem észre, miközben a képeket nézegettem. Mind1, van aki manapság használ videó bemenetet házimozi erősítőn? ...












11 megjegyzés:

  1. Hello! Segítséget szeretnék kérni. Van nekem egy ilyen erősítőm.Előéletét nem ismerem. Amikor hozzám került,akkor a hálózati kábelnél lévő relé folyamatosan kattogott.
    Azt a panelt kivettem,visszaraktam és most látszólag bekapcsol.Relé behúz,a bemenet választó gombokra reagál,de a kijelző sötét marad. Üdv: Pesti László

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hali!
      Látatlanban javítás mindig nehéz. Nézd meg, hogy a kijelző fűtése megy e ( közelről megnézed, akkor elvileg halványan izzó szálakat kell látnod ). Esetleg az összes kábelt húzd ki párszor, hátha valami kontakt hiba van. Lehet még törött forrasztás is.
      Kondikat is érdemes megnézni, de lehet, hogy valamelyik vezérlő IC adta meg magát.
      Rengeteg lehetséges hibaforrás van.

      Törlés
  2. Üdv!
    A segítségedet szeretném kérni.
    Hasonló cipőben járok,mint a videóban látottak.Ha megérintem a relét,elmegy ill. visszajön a hang.Hogyan sikerült orvosolni a hibajelenséget?
    Forrasztások átnézése vagy relécsere?
    Köszönettel:SL

    VálaszTörlés
  3. Üdv!
    Segítséget kérnék Én is.Van egy egyszerű kis Sony erősítőm és az a hiba jelenség,hogy elkezdem lejátszatni a cd -vel a zenét és ahogy adok egy kis hangerőt kb 5watt hangerőnél kattan egyet az erősítő és elhallgat.Vissza veszem a hangerőt és újra kattan egyet és megszólal.Ha van valami ötlete mi lehet a bajnagyon megköszönném a segítséget.Előre is köszönöm István

    VálaszTörlés
  4. Üdv!
    Segítséget kérnék Én is.Van egy egyszerű kis Sony erősítőm és az a hiba jelenség,hogy elkezdem lejátszatni a cd -vel a zenét és ahogy adok egy kis hangerőt kb 5watt hangerőnél kattan egyet az erősítő és elhallgat.Vissza veszem a hangerőt és újra kattan egyet és megszólal.Ha van valami ötlete mi lehet a bajnagyon megköszönném a segítséget.Előre is köszönöm István

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Sikerült a problémát orvosolni? Dettó ugyanez a bajom de sajnos nem vagyok egy elektrozseni. Nagyon megköszönném. Üdv

      Törlés
  5. Szia!
    Szeretnék segítséget kérni, nekem is van egy ilyen típusú erősítőm! Nekem is volt ez a kattogás, de az elmúlt! Ami viszont nagyobb baj, hogy nem érzékeli a 4 szélső hangfalat csak a subot meg középsőt! Az lenne a kérdés, hogy foglalkozol javítással? Én elég béna vagyok ehez:) Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Üdv!!!!
    Szeretnék segitséget kérni.Van egy STR DH 820 típusu sony erősítőm.Bekapcsolás után pár mp múlva protector felirat jelent meg.
    Kicseréltem a 2 nagy tranzisztort,meg a dupla ellenállást.
    Ez után megszólalt,de az adott csatorna olyan eröltetetten,recsegősen szól.
    Ha nagyobb hangerőre tekerem,el is szállnak.A többi csatorna hangja rendben van.Van esetleg valami ötlet,hogy mi lehet még a hiba?

    VálaszTörlés